Luna Iulie a venit si a trecut și, odată cu ea, încă o ediție Iulie fără plastic. Demarată în 2011 de o echipă din Vestul Australiei, Plastic Free July a atras anul acesta 327 de milioane de participanți din 17 țări. Printre ei s-a aflat și o parte din angajații Telus International Romania, care s-a alăturat campaniei prin eforturi individuale și participarea la atelierele Fără Plastic susținute de Irina și Roxana din cadrul Micile Bucurii.
Atelierele Fără Plastic, o experiență educativă pentru companii
Atelierele au avut loc săptămânal și au vrut să ofere participanților informații importante, dar și posibilitatea de a adresa întrebări și de a împărtăși din propriile experiențe.
Am abordat teme diverse, de la informații de bază despre plastic la discuții despre cum putem face trecerea către low waste și inclusiv cum ne afectează cumpărarea de plastic bugetul. Am observat încă din primele ateliere cum întrebările depășeau zona plasticului și vizau sustenabilitatea în ansamblul ei. De aceea, am customizat ultimul atelier, astfel încât am povestit despre ce înseamnă viață sustenabilă și fiecare participant a plecat cu proprii pași pe care îi poate face pentru a ajunge mai aproape de acest ideal.
Ne-am dorit ca oamenii să fie implicați, să se simtă suficient de confortabil să împărtășească atât succesele, cât și momentele nereușite din călătoria lor în Iulie fără plastic și nu numai. Și cred că ne-a reușit. Am povestit despre cum să facem față momentelor critice când vrem să facem schimbări și cei din jur nu ne înțeleg, despre cum ne afectează emoțiile deciziile de cumpărare și altele.
Am avut participanți care au revenit la fiecare atelier, dar și persoane care au aflat mai târziu de workshop-uri și au intrat mai târziu, chiar dacă eram în săptămâna 2, 3 sau 4. Ne-am bucurat să ajungem la câți mai mulți oameni, cu experiențe și cunoștințe diferite. Și inclusiv să învățăm de la ei.
Dacă unii dintre ei deja știau informațiile de bază și făceau pași concreți în ceea ce privește reducerea consumului de plastic, au fost și persoane pentru care subiectul era total nou.
Implicarea activă a participanțiilor este cheia reușitei
Au existat momente de deschidere, de vulnerabilitate și împărtășire, dar și de celebrare a succeselor.
Iar printre succesele participanților s-au numărat limitarea cumpărăturilor de haine la reduceri, doar pentru că sunt reduceri, utilizarea de sacoșe refolosibile în detrimentul pungilor de plastic, achiziționarea de detergenți naturali, în ambalaje de sticlă, precum și descoperirea produselor tip Zero / Low waste și vizite la magazinele Zero Waste din țară.
Ce ne-a plăcut cel mai mult a fost deschiderea și dorința lor de a afla cât mai multe, de a învăța cum să facă alegeri mai potrivite pentru ei și pentru mediu și implicarea activă.
Ne bucurăm să descoperim companii și oameni deschiși să facă pași către schimbarea de care avem nevoie cu toții și mulțumim companiei Telus pentru invitația de a susține aceste ateliere.
Dacă și tu esti tentat să afli mai multe sau ai vrea să aduci ateliere de sustenabilitate în compania în care lucrezi, dă-ne un semn la roxana@micilebucurii.ro.
Autor: Irina Alexandra Ionescu
Sursă foto: Startup Stock Photos via Pexels